Viswater

Viswateren Algemene Hengelaars Bond (AHB) Uitgeest

Viswateren Algemene Hengelaars Bond (AHB) Uitgeest:

Luchtfoto van Uitgeest, met linksonder het populaire viswater 'De Kuil', eigendom van de AHB en prachtig gelegen in het sportcomplex van Uitgeest met de sportvelden, het zwembad en de tennishal, gemakkelijk te bereiken via de Geesterweg. Op de foto zijn ook andere viswateren te zien zoals de Ziendervaart, de Binnenmeer en het Uitgeestermeer

1. 'De Kuil', gelegen aan de Zienlaan te Uitgeest

1. 'De Kuil', gelegen aan de Zienlaan te Uitgeest:

Viswater 'De Kuil' is een afgesloten viswater van 2 ha. voor oevervisserij, uitgezonderd de onbeschoeide gedeelten(paaivijvers). Het terrein is opengesteld voor voetgangers zonder huisdieren.

Viswater met karper als belangrijkste vissoort, met daarnaast ruimte voor andere soorten, w.o. blankvoorn, ruisvoorn, kolblei, brasem, zeelt, winde, graskarper, snoek, baars en snoekbaars.

Het is verboden te vissen en te voeren met drijvend aas en pinda's. Alle gevangen vissen dienen onmiddelijk te worden teruggezet.

2. Ziendervaart

2. Ziendervaart:

De Ziendervaart is de hoofdwatergang door het dorp en loopt parallel aan de Geesterweg vanaf de Provincialeweg N 203 tot de molen De Kat die het water via de Dogsloot afvoert naar het Uitgeestermeer.

3. Dogsloot

3. Dogsloot:

De Dogsloot loopt vanaf de molen De Dog tot het Uitgeestermeer.