Erelid Jo van Dam koninklijk onderscheiden

Vrijdag, 27 april 2018

Jo van Dam (82 jaar) was ruim veertig jaar actief als vrijwilliger voor AHB Uitgeest. Hij ontving een koninklijke onderscheiding voor zijn persoonlijke, bijzondere verdiensten voor de samenleving.

Jo heeft zich gedurende die periode verdienstelijk gemaakt voor onder andere de Algemene Vereniging van bewoners/eigenaren Uitgeest. Hij was oprichter van de vereniging en behartigde –regelmatig aan tafel met de gemeente - de belangen van inwoners van Uitgeest. Ook de hengelsporters van AHB Uitgeest steunden op zijn kennis en kunde. Zo speelde decorandus een belangrijke rol in het behoud van viswater De Kuil en nam hij zitting in diverse lokale en landelijke sportviscommissies. Jo is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.